При першому знайомстві з редактором виникає
відчуття нескінченної кількості кнопок, полів та функцій редактора. Насправді
інтерфейс цього пакету простий і зрозумілий. Не потрібно боятись великої
кількості меню, і пробувати все вивчити. Більше того ви навіть не будете
користуватись всіма функціями та можливостями які пропонує ця програма.
Інтерфейс приємний ще тим, що його можна повністю налаштувати під себе.
Допустимо якщо ви займаєтесь моделюванням, то можна винести основні кнопки
роботи над полігонами в зручне для вас місце.
рис.
1.1 Вікно Autodesk 3D studio Max
Панель меню містить більшість команд які
використовуються у 3D Max (рис. 1.2).
1.
При натисканні з’являється меню
створення, відкриття нового документу, імпорту, експорту, збереження проекту.
2.
Створення нової сцени
3.
Відкриття сцени
4.
Збереження сцени
5.
Відмінити повторити дія
рис. 1.3 Панель інструментів
1.Виділення об’єкта,
об’єктів
2. Виділення об’єкта,
об’єктів по списку
3.Виділити та
перемістити також можна використовувати клавішу (W)
4.Виділити і
повернути (Е)
5.Виділити і
масштабувати (R)
6.прив’язка до сітки
7.Кутова прив’язка.
Дозволяє обертати об’єкт за заданими градусам
8.Створення
дзеркальної копії об’єкта
9. Вирівнювання
об’єкта за різними параметрами
10. Слої
11.Приховати,
показати лінійку інструментів
12.Відкрити редактор
кривих
13.Відкрити вікно
Schematic View
14.Відкрити редактор
матеріалів
15.Відкрити вікно
RenderSetup для настройки параметрів прорахунку сцени
16.Відкрити вікно з
зображенням останньої прорахованої сцени
17.Швидкий прорахунок
(рендер) сцени
рис. 1.4 Панель Command
На цій панелі розміщено більшість команд,
параметрів та установок дальше ми розберем основні функції командної панелі.
1. Create (Створити)
2. Modify (Модифікатори)
3. Hierarchy (Ієрархія)
4. Motion (Рух)
5. Display (Дисплей)
6. Utilities (Сервіс)
7.Розгортання, згортання вкладок.
Нижня частина інтерфейсу 3D Max (рис. 1.5).
Timeslider забезпечує швидкий
доступ до кожного кадру анімації. Пересуваючи його можна швидко переходити від
одного кадру до іншого.
На панелі
треків відображається лінійка з розміткою ключових кадрів.
Стрічка стану відображає
інформацію про сцени. Також тут можна вивести параметри перетворення.
Елементи управління кадрами призначені
для створення ключових кадрів.
Елементи управління часом о
забезпечують швидкий доступ до ключових кадрів анімації.
Елементи навігації дозволяють
керувати вікнами проекції.
Поради:
Деяких
людей дратує темна палітра кольорів інтерфейсу, тому давайте дізнаємось як
поміняти дизайн 3ds Max.
У
верхній частині меню вибираємо розділ
Customize і у списку який відкрився вибираємо пункт Load Custom UI
Scheme (рис. 1.6).
рис. 1.6
Дальше
нам потрібно знайти файл з темою на нашому комп’ютері. За замовчуванням цей
файл знаходиться за такою адресою (рис. 1.7).
C:\Program Files\Autodesk\3ds
Max 2011\ui
Вибираємо
одну з даних тем і натискаємо кнопку ОК, після чого перезапускаємо програму.
Також
при роботі з 3D Max в операційній системі Windows 7 заходити в програму краще
за все від імені адміністратора для цього натискаємо правою кнопкою миші по
ярлику програми і в контекстно-залежному меню вибираємо пункт «Запуск от имени
администратора»
Об’єкти в 3D редакторі можна представити у
трьох проекціях. З переду, зверху та з боку. В 3D Max вікна проекції схожі на
креслення. При першому запуску програми зазвичай представлено чотири вікна: у
верхньому лівому розташовано вид Top (зверху), в правому верхньому Front (вид з
переду), нижнє ліве вікно Left(вид з ліва) і в четвертому вікні представлено
вид Perspective (Перспектива) (рис. 1.9).
рис. 1.8 Вікна проекції
Всі вище перераховані вікна можна
налаштовувати, змінювати їх розташування, а також вибирати будь-які інші
сторони (наприклад, вид з права, знизу). Давайте зайдем в настройки вибору
видів. Для цього потрібно правою кнопкою миші натиснути на піктограмі [+] у
списку який відкрився вибираємо пункт Confiqur… і переходимо на вкладку Layout
(рис. 1.13)
рис.
1.9 Вікно налаштування вибору видів
Якщо натиснути ліву кнопку миші по назві
проекції, відкриється випадне вікно, в якому можна вибрати будь-який інший вид
проекції. Або можна натиснути клавішу V, щоб відкрити дане меню. Для прикладу
виберемо вид Right (рис. 1.10).
Щоб відобразити або приховати сітку в
активному вікні потрібно натиснути клавішу G. Сітка дозволяє краще
орієнтуватись в тривимірному просторі.
Дуже часто потрібно щоб вибрана модель
відображалась не тільки як сітка але і мала текстуру. Для цього в активному
вікні натискаємо клавішу F3.
Також якщо потрібно приховати сітку з моделі
то натискаємо клавішу F4 (рис. 1.11).
Дуже корисними інструментом в навігації вікон є видовий куб. Завдяки кубу
працювати з вікнами проекції набагато
легше. Він робить навігацію простішою, швидшою і легшою. Припустимо якщо раніше
потрібно було поміняти один вид на інший, то доводилось робити два, три кліка –
завдяки кубу це можна зробити в один
клік.
Користуватись ним дуже просто. Видовий куб
містить в собі всі сторони проекції. Перед тим як почати вивчення навігації
давайте збільшимо наш куб. Натимаємо правою кнопкою миші по кубі і у списку
який відкрився вибираємо пункт Confiqure у нас відкриється вікно налаштувань
давайте розберемо декілька корисних з них (рис. 1.12).
Рис.
1.12 Вікно налаштуваннь Viawport Configuration
Забравши галочку з Show the ViewCube, можна
приховати Видовий куб.
Також можна налаштувати відображення куба: у
всіх вікнах проекції (In All Views), або в активному вікні (Only in Active
Views).
ViewCube Size відповідає за розмір куба.
Рекомендую вибрати відображення Normal, щоб зробити його трішки більшим.
Параметр Inactive Opacity відповідає за
прозорість відображення куба.
Якщо поставити галочку навпроти параметра Snap
to Closest View, то куб стане прив’язаним до сітки.
Якщо потрібно відключити плавну анімацію руху
куба для більшої оптимізації, то за це відповідає галочка навпроти параметра
Use Animated Transitions when Switching
Views.
За включення , виключення компасу відповідає
галочка напроти Show the Compass below the ViewCube. Ми розібрали деякі
налаштування видового куба (рис. 1.14).
2 Вибираючи грані
куба ви вибираєте кут огляду.
3 Кожна сторона куба
містить відповідна назви до кожної сторони огляду.
4 Компас. Повертає
кут огляду строго по горизонталі.
Немає коментарів:
Дописати коментар